Friday, June 26, 2009

Semuanya Bermula Di Sini

Mungkin ramai yang tak perasan, ini lah tempat di mana rang undang-undang dibahaskan, akta-akta diperbincangkan, dasar-dasar negara diperdebatkan, penyata kira-kira keluar masuk wang negara dianalisa, diperbetulkan mana yang tak betul, diperhalusi dan seterusnya diluluskan.

Pengerusi biasanya tidak dilantik secara tetap. Siapa yang ada cerita menarik atau isu hangat yang nak dibincangkan, secara otomatik akan dilantik sebagai pengerusi. Tak la semestinya siapa yang duduk di hujung meja dia yang jadi pengerusi.

Buka la isu apa pun, kebanyakkan rekod dan perangkaan kepada isu tersebut ada tersimpan di sini. Biasanya, salah seorang dari kalangan para delegasi yang hadir pada satu-satu masa akan dengan sukarela membentangkan dan mengupas isu tersebut dengan panjang lebar. Bukan setakat tu sahaja, siap dengan tokok tambah dan lebih sadis lagi, dengan carut-marutnya.

Aku cadangkan kepada semua pihak, daripada tukang sapu sampah sampai la ke pentadbir sebuah dunia, datanglah ke sini jika anda menghadapi masalah dalam pentadbiran kerjaya anda. Pakar rujuk kepada segala jenis masalah berada di sini. Barrack Obama mungkin tak perlu pening kepala kalau dia sanggup luangkan masa menghadap Hj KM, segala perencah tentang kestabilan kaum dan agama di Selatan Thailand sudah lama difikirkan oleh Matmie hanya menunggu Abisheet, PM Tailand, datang mengadap. Matmie dah sedia nak persembahkan Power Pointnya. Ustaz Akhil Hayy pula tak perlu memikirkan jawapan yang tepat untuk dijawab kepada pihak media tentang rumahtangganya kerana semuanya sudah direkod oleh Padil.

Keterangan gambar : Para delegasi dengan seriusnya membincangkan tentang kegagalanTom ( seekor kucing ) yang telah berpuluh tahun cuba menangkap Jerry ( seekor tikus ) iaitu sejak dari para delegasi kecil-kecil lagi. Bangang punya Tom.

ps: Tu tengok dalam gambor tu, hak baju biru cair tu, berapa kali Effa Raziah kentut sehari dia tahu tu...hehehe

No comments:

Post a Comment